Michaela Koubová
Marketingové rozpočty v B2B opět klesly.
Dvě třetiny B2B firem loni zaznamenaly nárůst obratu. Marketingové rozpočty ale v absolutních částkách zůstávají už několik let velmi podobné (a to i navzdory obecnému zdražování) a jejich podíl vůči obratu firem tak opět klesá. Letos tvoří pouhých 0,43 % z obratu firmy.
Marketingové rozpočty častěji zvyšovaly podniky, pro které je marketing strategickou záležitostí. Je to od nich moudré, neboť se dlouhodobě ukazuje, že kvalitní marketing pomáhá firmám k lepším obchodním výsledkům, a to i na B2B trzích.
Více si můžete přečíst v článku: https://www.b2bmonitor.cz/2022/04/b2b-marketing-v-roce-2022/
#B2B #B2Bvyzkum #B2BmonitorUnikátní projekt B2B monitor
Realizujeme unikátní projekt, který mapuje B2B marketing a obchod v ČR. Díky tomu máme hluboký vhled do problematiky firemních trhů. Projekt B2B monitor slouží marketingovým manažerům, ředitelům a majitelům B2B podniků. Umožňuje jim srovnání v rámci oborů, velikostí firem či vlastnické struktury.
Nenechte si ujít zajímavosti ze světa B2B. Na všechny minulá čísla týdne se můžete podívat zde.
Nebo také na našem Facebooku a LinkedInu.