Průzkum trhu,

segmentace a tržní příležitosti

Získejte podklady pro strategická rozhodnutí

Průzkum trhu a segmentace Vám přinesou odpovědi na podobné otázky: Na jaké segmenty se zaměřit? Máme zlevnit nebo zdražit? Máme vyvíjet nový produkt? Nebo máme inovovat stávající portfolio? Vyplatí se investovat do nové technologie? Jak se vymezit oproti konkurenci? A jak rychle obsadíme rozvíjející se kus trhu? Bez detailních dat jen tipujete.

Komplexní B2B průzkum trhu a segmentace Vám přinese přehledné a ucelené informace pro směřování firmy, zacílení obchodu nebo stanovení marketingové strategie. Výsledkem jsou klíčové podklady pro úspěch Vaší firmy na trhu.

Inspirujte se našimi nejčastějšími průzkumy trhu

Kdy jej využijete:
Průzkum trhu využijete ve chvílích, kdy Vám chybí přesné informace o velikosti trhu, konkurenci, vaší značce, segmentech, dodavatelích, nákupních zvyklostech. Pokud plánujete novou strategii, vstup na nový trh, zavedení nové služby.

Co zjistíte:

  • Situace na trhu:
    • Velikost trhu
    • Hlavní hráči na trhu a tržní podíly
    • Trendy na trhu
  • Segmentace zákazníků:
    • Identifikace tržních segmentů
    • Potřeby zákazníků v jednotlivých segmentech
    • Velikost segmentů
    • Nákupní specifika segmentů
  • Vy versus konkurenti:
    • Znalost značek (Brand Awareness)
    • Asociace se značkami, brand image
    • Hodnocení dodavatelů
  • Nákupní proces:
    • Nákupní proces a faktory výběru dodavatelů
    • Cenová citlivost
    • Role decision makerů
    • Informační kanály
    • Nákupní trychtýř (Pipeline)
    • Cesta zákazníka (Path to Purchase)
    • Aktuální výběrová řízení a plánované investice
    • Kontakty na atraktivní klienty
    • Tržní příležitosti

Jak Vám pomůže:
Rozsáhlý průzkum trhu a segmentace Vám dodá informace, díky kterým dokážete cíleněji oslovovat nové zákazníky, zefektivnit investice do marketingu a získat nové leady. Je nezbytný pro strategický marketing.

Kdy jej využijete:
Průzkum trhu zaměřený na změření potenciálu trhu využijete ve chvíli, kdy plánujete strategickou investici do nových technologií či postupů, kdy potřebujete ověřit potenciál pro inovace, nebo když stojíte před soubojem s rozvinutou konkurencí.

Co zjistíte:

  • Celkovou velikost trhu a jeho dílčích segmentů.
  • Hlavní hráče na trhu a tržní podíly.
  • Trendy na trhu.
  • Potřeby zákazníků.
  • Zda je trh dostatečně velký pro zvažovanou investici.

Jak Vám pomůže:
Získáte podklady a čísla o potenciálu na trhu. Průzkum trhu Vám poskytne spolehlivé podklady klíčové pro strategické rozhodnutí, zda se vyplatí investovat do nových technologií. Výzkum významně usnadní vstup na nový trh.

Kdy jej využijete:
Všechny zákazníky nelze oslovit stejným způsobem. Segmentaci využijete, když potřebujete detailní znalosti potřeb zákazníků rozdělených do jasně definovaných segmentů. Když plánujete obchodní strategii, když přemýšlíte nad strategickým marketingem.

Co zjistíte:

  • Jaké jsou zákaznické segmenty.
  • Jaké potřeby mají zákazníci v jednotlivých segmentech.
  • Jak jsou cenově citliví.
  • Jak velké jsou jednotlivé zákaznické segmenty.
  • Na které segmenty je vhodné se zaměřit.
  • Jak decision makery v jednotlivých segmentech oslovit a přesvědčit.

Jak Vám pomůže:
Klíčový B2B průzkum trhu při plánování obchodní či marketingové strategie. Segmentace Vám usnadní stanovení ceny, volbu marketingové taktiky i plánování konkrétních aktivit. Díky datům z B2B výzkumu oslovíte správné zákazníky na správném místě a ve správný čas.

Kdy jej využijete:
Když pociťujete nárůst prohraných výběrových řízení, když chcete zjistit, v čem je lepší konkurence, když stojíte před důležitým výběrovým řízením.

Co zjistíte:

  • Jaké požadavky má klient na produkt či službu.
  • Podle čeho si vybírá dodavatele a jak je hodnotí.
  • Kde si vyhledává informace pro oslovení nových dodavatelů.
  • Koho si nakonec dodavatel vybral a proč.
  • Jaké je hodnocení Vaší značky ve srovnání s vítězným dodavatelem.

Jak Vám pomůže:
B2B průzkum trhu, který Vám pomůže zvýšit šance na vítězství ve výběrových řízeních. Odhalí Vaše slabé stránky a dodá cenné informace pro příští účast v tendrech.

Kdy jej využijete:
Základní průzkum trhu využijete ve chvílích, kdy stojíte před expanzí či před rozhodnutím o vstupu do nového segmentu (v ČR či zahraničí). Tento průzkum trhu využijete kdykoliv, kdy nový trh neznáte a potřebujete rychlé a základní informace.

Co zjistíte:

  • Orientační odhad potenciálu trhu.
  • Kdo jsou hlavní hráči na trhu.
  • Jaká je nabídka konkurence a v čem vyniká.
  • Jaká je situace na trhu a jak ji můžete využít.
  • Co si o trhu myslí experti.
  • S kým můžete spolupracovat.

Jak Vám pomůže:
B2B průzkum trhu pro vstup na nové trhy Vám přehledně a uceleně ukáže, co Vás na trhu čeká. Napoví, kam směřovat úsilí, čeho se vyvarovat i kde hledat obchodní partnery.

Proč si vybrat B-inside pro průzkum trhu?

  • Máme zkušenosti i z řízení B2B firem. Víme, co Vás pálí.
  • Vždy navrhujeme výzkum na míru Vaší firmě a konkrétním potřebám. Žádné šablony.
  • Postaráme se o to, abyste naše doporučení úspěšně zavedli do praxe. Záleží nám na Vašem úspěchu.

Potkejme se nezávazně nad B2B průzkumy

  • Rádi s Vámi osobně probereme možnosti průzkumu trhu, segmentace a tržních příležitostí.
  • Vše Vám podrobně vysvětlíme a ukážeme na příkladech.
  • Kontakty na nás naleznete zde.