Datamining

Využijte skrytý potenciál svého obchodu

Možná, že máte mezi svými zákazníky takové, kteří u Vás odebírají jen zlomek jimi nakupovaných produktů a služeb. Možná, že jejich velikost tušíte. Ale možná je považujete jen za jedny z mnoha. Datamining Vám pomůžem odhalit velké ryby ve Vašem rybníku a najít podklady pro cílené oslovení dalších.

Prozkoumáme do detailů databázi Vašich klientů a odhalíme v ní zákazníky s dosud netušeným potenciálem. Získáte soubor doporučení, jak zvýšit odběry i spokojenost Vašich zákazníků, a na které regiony a trhy se dál zaměřit.

Inspirujte se našimi nejčastějšími B2B projekty v dataminingu

Kdy jej využijete:
Pokud máte velkou databázi klientů, z nichž menší klienty nejste schopni detailně prozkoumat, a potřebujete zjistit potenciál jednotlivých klientů.

Co zjistíte:

  • Vytipování atraktivních zákazníků s nevyužitým potenciálem.
  • Ověření skutečného potenciálu (např. telefonicky) a předjednání schůzek pro obchodníky.

Jak Vám pomůže:

  • Budete efektivnější při akvizici nových zákazníků.
  • Identifikujete klienty s velkým potenciálem.
  • Zjistíte, kteří klienti jsou vhodní pro různé produkty.
  • Zaměříte se na konkrétní regiony.
  • Vylepšíte obchodní a marketingové procesy.

Kdy jej využijete:
Pokud máte tisíce zákazníků a potřebujete rychle identifikovat, kteří z nich přestali odebírat a hrozí jejich odchod ke konkurenci.

Co zjistíte:

  • Algoritmus pro určení zákazníků s rizikem odchodu.
  • Seznam významných zákazníků, kterým je potřeba se pravidelně ozývat.
  • Nastavení interních procesů pro práci s těmito zákazníky.

Jak Vám pomůže:
Včasným varováním snížíte riziko odchodu významných zákazníků ke konkurenci.

Kdy jej využijete:
Při rozhodování o strategických otázkách, například zda a kde otevřít novou pobočku, jaká je ziskovost zákazníků nebo na které zákazníky se zaměřit.

Co zjistíte:

  • Struktura zákazníků podle velikosti, oboru a životního cyklu.
  • Trendy v odběrech zákazníků dle segmentů.
  • Churn rate (míra odchodů zákazníků) a její vývoj v čase.
  • Ziskovost zákazníků a doporučení, na které se zaměřit.
  • Možnost otevření nové provozovny.
  • Preferované produkty zákazníků a potenciál pro další nabídky.
  • Vytipování zákazníků pro konkrétní nabídky.

Jak Vám pomůže:
Získáte hlubší znalosti o svých zákaznících, které využijete pro strategická i operativní rozhodnutí.

Jak probíhá datamining?

Proč si vybrat B-inside pro datamining?

  • Máme zkušenosti i z řízení B2B firem. Víme, co Vás pálí.
  • Vždy navrhujeme výzkum na míru Vaší firmě a konkrétním potřebám. Žádné šablony.
  • Postaráme se o to, abyste naše doporučení úspěšně zavedli do praxe. Záleží nám na Vašem úspěchu.

Potkejme se nezávazně nad B2B výzkumy