8 března, 2019 v Blog B-inside

Číslo týdne #14

admin


Tomáš Soukup

Výsledky aktuální vlny B2B monitoru poukazují na to, že se firmám dařilo a zvýšily své marketingové rozpočty, ale i počet aktivit. Číslo tohoto týdne ukáže, kolik činí průměrný rozpočet na B2B marketing v ČR.


Celých  0,72% obratu  – tolik činí průměrný rozpočet na B2B marketing v ČR u firem s obratem 100+ mil. Kč.

0,72 % obratu představuje ve srovnání s předchozími roky mírný nárůst. I přesto jsou však rozpočty v českém B2B marketingu ve srovnání se zahraničím velmi nízké. Například ve srovnání s USA (studie ze srpna 2018 ) investují české firmy do marketingu téměř 10x méně.

Rozpočty se liší dle velikosti firmy a počtu zákazníků. Je patrné, že marketing, který cílí na tisíce zákazníků do něho investuje více, stejně tak i větší firmy vynakládají větší část rozpočtu na marketing. Jednak proto, že si to mohou dovolit a poté také pro to, že vidí výhody v přínosnosti marketingu.

Unikátní projekt B2B monitor

Realizujeme unikátní projekt, který mapuje B2B marketing a obchod v ČR a SR. Díky tomu máme hluboký vhled do problematiky firemních trhů. Projekt B2B monitor slouží marketingovým manažerům, ředitelům a majitelům B2B podniků. Umožňuje jim srovnání v rámci oborů, velikostí firem či vlastnické struktury.

www.b2bmonitor.cz


Nenechte si ujít zajímavosti ze světa B2B. Na všechny minulá čísla týdne se můžete podívat zde.