Sociální vliv je důležitý pro rozhodování v B2B i mimo něj.
Firem jsme se ptali, zda využívají služby daňových poradců a pokud ano, tak proč. Ukázalo se, že významnými faktory jsou velikost firmy, frekvence kontaktu s úřady či vnímaná složitost daní. Až na velikost firmy byl ale vliv těchto faktorů omezený.
⬇ ⬇ ⬇
Druhým zásadním faktorem, ale bylo něco, co nikdo z respondentů nezmínil. Ukázalo se, že v případě, kdy respondent neměl nikoho ve svém okolí, kdo využíval služeb daňového poradce, byla šance na využívání jeho služeb daňového poradce zhruba půl na půl. Oproti tomu, pokud znal někoho takového, šance se zvýšila na 68 %. Skoro o polovinu oproti původní hodnotě!
S rozhodnutími podobného typu jako je využívání služeb daňového poradce, je spojena velká míra nejistoty. Pokud s nimi rozhodovatel nemá zkušenost, často se snaží tuto nejistotu omezit tím, že sleduje chování ostatních lidí.

Přečtěte si celou studii ▶️
Unikátní projekt B2B monitor
Realizujeme unikátní projekt, který mapuje B2B marketing a obchod v ČR. Díky tomu máme hluboký vhled do problematiky firemních trhů. Projekt B2B monitor slouží marketingovým manažerům, ředitelům a majitelům B2B podniků. Umožňuje jim srovnání v rámci oborů, velikostí firem či vlastnické struktury.
Nenechte si ujít zajímavosti ze světa B2B. Na všechny minulá čísla týdne se můžete podívat zde.
Nebo také na našem Facebooku a LinkedInu.